Met geavanceerde eyetrackingsoftware de geheimen van oogbewegingen ontrafelen. Die inzichten zijn goud waard en wijzen je precies op de plekken waar jouw belangrijkste content de show steelt. Ontdek hoe je jouw website niet alleen aantrekkelijker maakt, maar ook effectiever in het vasthouden van de aandacht.
De linkerbovenhoek trekt de aandacht
Vrijwel iedereen kijkt – bewust of onbewust – als eerste naar de linkerbovenhoek en maakt een zigzagbeweging naar beneden.
Uit onderzoek van de NNGroup is gebleken dat de gebieden op de afbeelding hieronder de meeste aandacht krijgen.
In de linkerbovenhoek vind je op de meeste websites het logo. Dit sluit aan op de resultaten uit het onderzoek. Je wil namelijk je belangrijkste content op de plek hebben waar de meeste aandacht naar uitgaat en door je logo daar te plaatsen, zorg je dat mensen je merk onthouden.
Daarnaast is het belangrijk dat je op dezelfde plek met een kort maar krachtige headline overbrengt wat je bedrijf doet.